05 January 2008

ROSA NERA (Cro) - Anthology 88-94 , cd 2000


This band is a band that changed name (Zablja Perspektiva,Excalibur,Ivana,Crna Ruza..) and line-up through years,but was more or less always based about three guys,all of them legends in the Pula`s Hard/Heavy scene.I had the permission by Tone (lead guitar,last on your right) for this post.This is a compilation of their works done under this name.The first half of the cd is more classic Hard/Heavy sang in Croatian,while the second part is more modern,sang in english.Enjoy this piece of Pula`s history!
PS;this post is dedicated to all the previous members of the band,and to Roihlem from Germany!



Tracks;
01.Ruza s istoka
02.Snivanje
03.Duga
04.Trazeci nju
05.Snovi u rukama
06.Tragovi
07.Home sweet home
08.Monster woman
09.Show me
10.Hard Istriano
11.Madness
12.Nightmare

ROSA NERA - ANTHOLOGY 88-94 , CD 2000

3 comments:

Unknown said...

Ova kompilacija je ludnica! Puno hvala za to! Je taj CD sluzbeno izasao? Znas mozda iz koje godine je "Snivanje"?

Alexcro said...

Ne,cd nije sluzbeno izdanje,sastavili su ga neki clanovi banda,ali do sad nije isao dalje od njih i,hehe,mene..Ne znam,ali cu pitati Toneta (gitaristu),a imas ga na mojoj myspace stranici medju mojim friendovima..Inace,Snivanje je meni apsolutni favorit,ne samo Rose Nere,nego i sire...

Lord Snifferson said...

Ljepo je da se neko sjeca ove bendove, ja sam jih poznal u godini 1991 i smo posle svirali ukupno u Uljanik Klub u tistoi godini. Yeah, hvala prijatel!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails